Boya İşlemleri

Öncelikle şunu belirtmeliyiz ki araç bir trafik kazası sonrası hasar almış ve kaportada yamulmamalar mevcut ise ya da çürüme kaynaklı yenilenme gerekiyorsa önce ehil bir kaportacı vasıtasıyla kasorer kısmı düzeltilmeli ve boyaya uygun hale getirilmelidir. Bunun dışında çizik, güneş yanığı ve benzeri sebepler kaporta gerektirmeyeceği için direkt olarak boya uygulamasının adımlarına geçilebilir. Bunun işlem metal yüzeyin çok iyi temizlenmesi ile başlar. Pas ya da oksit kalıntıları varsa ilk olarak bunlar aşındırıcılar yardımı ile hiç bir pas lekesi kalmayacak şekilde temizlenir. Bu işlem iyi yapılmadığı takirde kalabilecek pas kalıntıları ileri yıllarda adeta üreyerek boyanın altından tekrar çıkmaya başlayacaktır. Gözeneklerde kalan pasın temizlenmediğini düşünülüyorsa şayet kimyasal ters çeviriciler kullanılır. Bu kimyasallar pası metale çevirerek işlem sırasında dolgu bırakır astar işleminde daha sağlam yapışma sağlar.

 

İlgili yüzeyler pas ve oksitten temizlendikten sonra astar ya da aracın durumuna göre macunlama işlemleri sırasıyla yapılarak boyaya hazır hale getirilir. Boya işlemine geçmeden önce aracın boya kod numarası araçtaki etiket vasıtasıyla tespit edilir ve genellikle bilgisayarlı mix boya sistemiyle aracın boyası temin edilir. Her ne kadar mix sistemden çıkmış bir boya olsa da aracı boyamaya başlamadan önce deneme kartlarına boya atarak denemekte fayda vardır. Her hangi bir sorun yoksa boya artık araca uygulanabilir.

 

Lokal Boyada işlem adımları benzer görünse de minimum bölge boyanmalıdır. 

 

Akrilik boyalarda boya, astar, sertleştirici ve tiner set halinde kullanılır. Bu noktada önemli olan aynı marka ürünü set olarak kullanmaktadır. Kimyasal ürünler olduğu için aynı firmanın üretmiş olduğu ürünler birbirleri ile daha iyi uyum sağlayacaktır. Bu sayede boyacının işikolaylaşırken boya sonrası alınan sonuç daha verimli olacaktır.

 

Oto boyada önemli bir konu da maskelemedir. Tüm boyacılar boyadan önce mümkün olan tüm parçaların sökülmesini ister ancak araç sahibi de bazen bunu istemez. Bu durumda bantlama işlemini hasas kesiciler ile birlikte yapılırsa daha kaliteli bir iş ortaya çıkar.

 

Boyanın kuruması sonrasında araç pasta, cila, boya koruma gibi işlemler yapılarak araç sahibine teslim edilir.